A Bíborvég Általános Iskola a 2019/2020. tanév I. félévében ismét támogatást nyert a „Tehetségek Magyarországa” című EFOP-3.2.1-15-2016-00001 azonosítószámú kiemelt projekt keretében csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítására.
A projekt 3 egységből tevődött össze:
Gazdagító program
A projekt célja, hogy a tanulók megismerjék a sárközre jellemző hímzés, szövés, gyöngyfűzés
hagyományos technikáját, melyet idős sárközi asszonyok bevonásával valósítottunk meg. A
gazdagító programon ezeket a technikákat ismerhették meg és próbálhatták ki a tanulók.
Készítettünk bíborvég motívumos hímzést, kipróbáltuk a szövést szövőkereten, illetve fűztünk
karkötőket és nyakláncokat. Az intenzív tevékenység keretében meglátogattuk a decsi Tájházat,
ahol autentikus környezetben tekinthették meg a tanulók a helyi kultúra részét képező és a
mindennapi élethez tartozó hímzés, szövés, gyöngyfűzés értékeit, valamint kipróbálhatták a
szövőszéket, és az egyéb kézműves technikákat is, mint például a gyöngyfűzést, hímzést. A
programot egy kiállítás zárta, ahol megtekinthették az elkészült alkotásokat a szülők,
hozzátartozók, az iskolai tanulói és egyéb érdeklődők.
hagyományos technikáját, melyet idős sárközi asszonyok bevonásával valósítottunk meg. A
gazdagító programon ezeket a technikákat ismerhették meg és próbálhatták ki a tanulók.
Készítettünk bíborvég motívumos hímzést, kipróbáltuk a szövést szövőkereten, illetve fűztünk
karkötőket és nyakláncokat. Az intenzív tevékenység keretében meglátogattuk a decsi Tájházat,
ahol autentikus környezetben tekinthették meg a tanulók a helyi kultúra részét képező és a
mindennapi élethez tartozó hímzés, szövés, gyöngyfűzés értékeit, valamint kipróbálhatták a
szövőszéket, és az egyéb kézműves technikákat is, mint például a gyöngyfűzést, hímzést. A
programot egy kiállítás zárta, ahol megtekinthették az elkészült alkotásokat a szülők,
hozzátartozók, az iskolai tanulói és egyéb érdeklődők.
Pályaorientációs nap
A Pályaorientációs nap célja, hogy a továbbtanulás előtt álló tanulók betekintést kapjanak a
különböző szakmák világába. A pályaorientációs nap folyamán a tanulóknak lehetőségük volt
saját tapasztalataik alapján, illetve a különböző szakmák képviselői által elhangzott ismertetők
segítségével megismerni lehetőségeiket, ezáltal a tanulókat az érdeklődési körüknek megfelelő
szakmák felé irányítani. A helyi vállalkozók segítségével üzemlátogatás keretében
megtekinteni a település által kínált munkalehetőségeket.
különböző szakmák világába. A pályaorientációs nap folyamán a tanulóknak lehetőségük volt
saját tapasztalataik alapján, illetve a különböző szakmák képviselői által elhangzott ismertetők
segítségével megismerni lehetőségeiket, ezáltal a tanulókat az érdeklődési körüknek megfelelő
szakmák felé irányítani. A helyi vállalkozók segítségével üzemlátogatás keretében
megtekinteni a település által kínált munkalehetőségeket.
Műhelybeszélgetés
A műhelybeszélgetés célja, hogy a résztvevők megismerjék a MATEHETSZ tehetséghálózatát,
a környező települések intézményeit, akik tagjai a hálózatnak.
A műhelybeszélgetés címe: A MATEHETSZ tehetséghálózatának bemutatása, lehetőségei a
tehetséggondozásban valamint a továbbtanulás terén
A műhelybeszélgetésre meghívtuk az intézmény pedagógusait, tanulóink szüleit, a település
egyéb érintett intézményeinek szakembereit: óvónőket, védőnőket, szociális munkást,
művelődés szervezőt, helyi civil szervezetek képviselőit és egyéb érdeklődőket.
a környező települések intézményeit, akik tagjai a hálózatnak.
A műhelybeszélgetés címe: A MATEHETSZ tehetséghálózatának bemutatása, lehetőségei a
tehetséggondozásban valamint a továbbtanulás terén
A műhelybeszélgetésre meghívtuk az intézmény pedagógusait, tanulóink szüleit, a település
egyéb érintett intézményeinek szakembereit: óvónőket, védőnőket, szociális munkást,
művelődés szervezőt, helyi civil szervezetek képviselőit és egyéb érdeklődőket.
A pályázat írója és megvalósítója: Kozma Erzsébet.