EFOP-3.2.1 Tehetségek Mo-a 2016-2017 - Bíborvég

Kisegítő lehetőségek
Tartalomhoz ugrás

EFOP-3.2.1 Tehetségek Mo-a 2016-2017

Pályázataink
EFOP-3.2.1 Tehetségek Magyarországa 2016-2017

A Bíborvég Általános Iskola, mint Akkreditált Kiváló Tehetségpont, 2 programjával támogatást nyert a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége által meghirdetett „Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása a „Tehetségek Magyarországa” című EFOP kiemelt projekt keretében” című pályázaton.

Az egyik program a Játékmesterek - mesterek játéka. Ebben a gazdagító programban első és harmadik osztályos tanulók vesznek részt, ők a Táblás játékok tehetségműhely tagjai. Hetedik éve működik a decsi iskolában évfolyamonként Táblás játékok tehetségműhely az alsó tagozaton a matematikai tehetségígéretek tanórai fejlesztésének kiegészítéseként. A fejlesztés hatékonyságát számos játékverseny eredmény bizonyítja. A tehetségműhelyekben folyó munkát egészíti ki a nyertes pályázat.

A foglalkozásokon egyéni, páros, csoportos, kooperatív és kompetitív formában a gyerekek magasabb szinten, tudatosabban alkalmazzák a már ismert játékok, illetve megismerik az új játékok szabályait, játék és játszmaelemzést végeznek, stratégiákat készítenek, módosítanak, próbálnak ki játék- és versenyhelyzetek során. Az utolsó alkalomra a diákok meghívják szüleiket, testvéreiket, nagyszüleiket, akikkel közösen játszhatják kedvenc játékukat. A gyerekek a pályázat keretében egy kézműves foglalkozáson olyan játékokat is készítenek majd, amelyekkel otthon játszhatnak családjukkal együtt.

A Játékmesterek – mesterek játéka programot Tóth Anna és Tóth Judit készítette és valósítja meg.
A másik programunk (Barangolás bábbal és citerával a mesék birodalmában) apropója, hogy fontosnak tartjuk a különböző életkorú és különböző tehetségterületen működő csoportok sikeres együttműködését.
A Mindentlátó királylány népmesét feldolgozó új bábtechnikákat alkalmazó bábszakkör, amelynek előadásait élvezetesebbé, látványosabbá teszi a citera szakkör tanulói zenei kísérete. A bábosok először megismerkednek a szerepekkel, majd elsajátítják a különböző szereplőkhöz tartozó ismereteket (szöveg, mozgás, koreográfia). A citerások megtanulják a zenei kíséreteket (népdalokat).

A közös próbák pedig lehetővé teszik, hogy a pontos finomításokat, az időrendi sorrendiséget és az egyéb fontos tennivalókat végleges formába öntsük. A foglalkozásokhoz szükséges hangszerek, bábok, egyéb kellékek rendelkezésre állnak előző pályázatoknak köszönhetően. A bábokat az adott darabhoz a szükséges módon átalakítva a tanulók együtt készítik el.

Ezzel kapcsolódunk intézményünk más sarkalatos tevékenységterületéhez is, fontos, hogy a tanulóink felfedezzék, hogy a környezetünkben előforduló esetlegesen már kidobásra szánt dolgokból egy kis kreativitással mennyi hasznos és értékes dolgot lehet előállítani, mint például bábokat. A tanulók aktív bevonásával, képzelőerejük megmozgatásával, kreativitásuk fejlesztésével egymást segítve közösen tevékenykedhetnek egy kézműves napon a program keretében.
A citerával kísért bábelőadás „megálmodója” és megvalósítója Kozma Erzsébet.




Vissza a tartalomhoz